Voldoende slaap

Slaap heeft een grote invloed op uw prestaties. Hoe langer je iemand zijn slaap onthoudt, hoe slechter deze persoon presteert. En mensen met een (langdurig) slaapgebrek zijn vaak ook niet te betrappen op een zonnig humeur. Slecht slapen en stemmingsstoornissen zijn vaak onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

10 tips voor een goede nachtrust

Voor een goede nachtrust kan een goed matras dus van grote waarde zijn. Maar er is waarschijnlijk geen product te bedenken waar zoveel uiteenlopende adviezen over worden gegeven als het matras.

  • Probeer elke dag op dezelfde tijd op te staan en op dezelfde tijd naar bed te gaan; dus in een voor u normaal patroon toen u nog geen slaapproblemen had. In het weekeinde mag het tijdstip van opstaan maximaal twee uur verschuiven ten opzichte van het tijdstip op werkdagen.
  • Probeer ongeveer één uur voor het slapen geestelijke en lichamelijke inspanning te vermijden: bouw de dag bewust af. Lichamelijke activiteit overdag is gewenst.
  • Gebruik de slaapkamer liefst niet als werkkamer, studeerkamer of om tv te kijken. Bewaar het bed om te slapen of vrijen.
  • Sta op en ga lezen, breien of doe andere ontspannende bezigheden wanneer u binnen een half uur niet kunt slapen. Ga niet in bed liggen piekeren en woelen, maar ga bijvoorbeeld in een luie stoel in de huiskamer zitten.
  • Een dutje's avonds is sterk af te raden; een kort dutje overdag is geen probleem als het uw nachtslaap niet verslechtert.
  • Gebruik geen alcoholisch slaapmutsje. Eén of twee glazen verdeeld over de avond kan geen kwaad.
  • Vermijd cafeïne (koffie, thee, cola, chocolade) na 18.00 uur en gebruik geen zware maaltijden laat in de avond.
  • Zorg voor een gemakkelijk bed en pas matras en beddengoed aan uw eigen gevoel voor comfort aan; draag losjes zittende nachtkleding.
  • Zorg voor optimale slaapkameromstandigheden, zoals goede ventilatie, niet te warm, niet te koud, geen licht en zo min mogelijk storende geluiden; het is belangrijk dat u zich veilig voelt in bed.
  • Draai de wekker om zodat u er niet steeds op kunt kijken; het steeds zien van de tijd geeft alleen maar onrust.

matrassen€ 249,-

 

Mail deze site naar mijzelf
E-mailadres
MediActive Matrassen